Många företag verkar ha glömt bort vilket mervärde man kan få ut av ett samarbete med ett tryckeri. Det kan man till stor del lasta tekniken för då många sköter sina tryck och annonseringar via blad på egen hand. Det fungerar, men särskilt snyggt och estetiskt tilltalande är det inte.

Man ska även veta att ett tryckeri har genomgått stora förändringar; det är inte bara tekniken för privatpersoner som gått framåt – nej, även ett renodlat tryckeri har anammat den nya tekniken och därmed också tagit steg mot att ge bättre resultat, effektivare hantering och därmed också bättre priser. Till vad ska man då använda sig av ett tryckeri? Låt oss ge några exempel:

Tryck upp visitkort och använd fysisk marknadsföring

Här kommer några effektfulla metoder som du och ditt företag kan använda ett tryckeri till:

  • Visitkort: De flesta personer födda under 70- och -80-talet minns scenen i filmen American Psycho där yuppiesarna jämför sina nya visitkort. Man känner på materialet, man jämför vilket typsnitt alla valt och man ser vilken typ av vit nyans som alla har på sina respektive kort. En scen som på många sätt sammanfattar en hel tidsålder. Den har även en poäng idag. Många tror att visitkort är onödigt sett till att man kan ge sitt nummer och där den andre direkt kan lägga in detta i telefonen. Ärligt talat: är det seriöst och handen på hjärtat – ger det ditt företag en känsla av exklusivitet? Nej, men det gör ett snyggt visitkort och där kan ett tryckeri hjälpa dig att hitta rätt. Vilket typ av kort vill du ha, vilket typsnitt, vilken placering av logotypen och vilken färg ska ni välja? Ett tryckeri kan bistå med ren expertis och förvandla era visitkort från någonting blaffigt och intetsägande till någonting som andas klass och exklusivitet. Ett visitkort som en kund, en leverantör eller en blivande affärspartner minns och kommer ihåg att plocka fram ur plånboken.
  • Fysiskt marknadsföring: Köp in några snygga t-shirts, några häftiga muggar och några dussin med lite dyrare golfbollar och lämna dessa till ett tryckeri där ni sedan får tillbaka föremålen med er logotyp tryckta på sig. Ett lätt – och roligt – sätt att markera sin närvaro. En kund hittar en golfboll i skogen, ser er logga och memorerar företaget. Perfekt!

Vi skulle definitivt säga att ett tryckeri kan göra stor skillnad och som vi sa, tack vare den nya tekniken så kan det också ge snabbare leveranser, större upplagor och bättre priser. Det har aldrig varit så prisvärt – och bortglömt – att få professionell hjälp från de som verkligen förstår sig på tryckeriets konst och komplexitet. Det är tacksamt för de företag som vill visa att de menar allvar med sin respektive gebit.

Läs mer på https://www.tryckstockholm.nu.